1. HABERLER

  2. ARŞİV

  3. YYK CEZA KESTİ
YYK CEZA KESTİ

YYK CEZA KESTİ

Yayın Yüksek Kurulu, 5 yayın kuruluşuna ceza verdi

A+A-

Yayın Yüksek Kurulu, “Kamu ve Özel Radyo ve Televizyonların Kuruluş ve Yayın Yasası”nın bazı maddelerini ihlal ettikleri gerekçesiyle 5 yayın kuruluşuna ceza verdi.

YYK’dan yapılan açıklamaya göre Radyo Mayıs, 17 ve 24 Haziran ile 1 ve 29 Temmuz tarihlerinde yayınlanan “Doğruya Doğru” adlı programda “küfürlü ifadeler” ile yasanın 5(3) ve 5 (14) maddelerini iki defa ihlal ettiği gerekçesiyle 2 bin TL para cezasına çarptırıldı. YYK, ceza ile ilgili hazırlanan metnin Radyo Mayıs’ta yarın ve cumartesi saat 12.00’de sesli olarak paylaşılmasını da oybirliği ile kararlaştırdı.

Ada TV’ye de, 6 Temmuz’da yayınlanan “Ana Haber”de kurum ve kuruluşlara dönük bazı ifadeler” yasanın 5(10) ve 5 (13) maddelerine aykırı bulundu ve 2 bin TL para cezası verildi. Cezayla ilgili metnin Ana Haber Bülteni öncesinde yarın ve cumartesi günleri sesli ve görüntülü olarak yayımlanmasına da oybirliğiyle karar verildi.

Ezgi TV’nin 9 Ağustos ve Sufi TV’nin de 8 Ağustos tarihinde yayınladığı ilaç ve benzeri ürün reklamlarının yasanın 32 (1) maddesini ihlal ettiği de belirtilen YYK kararında, ilgili yayın kuruluşlarının yasanın 43 (2) (A) maddesi gereğince yazılı olarak uyarılmasına ve cezayla ilgili metnin yarın 17.00’de televizyonda sesli/görüntülü kamuoyuyla paylaşılmasına hükmedildiği de bildirildi.

YYK ayrıca, ART’nin, 3 Ağustos tarihinde kararı verilen uyarı cezasına ilişkin metni yayımlamaması nedeniyle yasanın 43(2) (B) maddesi tahtında 2 bin TL para cezası vermesine ve bu cezayla ilgili hazırlanan metni yarın ve cumartesi günkü Ana Haber Bülteni öncesinde televizyonda sesli ve görüntülü olarak yayınlamasına karar verdi.

 

 

 

 

 

 

Bu haber toplam 726 defa okunmuştur
Önceki ve Sonraki Haberler