1. HABERLER

  2. ARŞİV

  3. Skandalın medyası
Skandalın medyası

Skandalın medyası

…Ve bu skandal bizlere gösterdi ki, ülkemiz çok kötü günlere yol aldı. Medyamız da bu kirlilik içinde (birkaç iyi niyetli gazeteci dışında) olaylara kapıldı, gitti… Eroğlu-Küçük kavgasında ne yazık ki medyamızın büyük bir bölümü de taraf oldu

A+A-

 

 

 

…Ve bu skandal bizlere gösterdi ki, ülkemiz çok kötü günlere yol aldı. Medyamız da bu kirlilik içinde (birkaç iyi niyetli gazeteci dışında) olaylara kapıldı, gitti…

Eroğlu-Küçük kavgasında ne yazık ki medyamızın büyük bir bölümü de taraf oldu…

Çirkefe birlikte battı… 

 

------

 

DERVİŞ Eroğlu’nun yakın adamları Mustafa Tokay ve Emir Emirkanı’nın “sahte belge” düzenleyerek bu belgeyi AFRİKA gazetesine ulaştırması ile başlayan süreç inanılmaz bir skandalı ortaya çıkardı.

Düşünebilir misiniz, bu sahte belgede başbakanın da sahte imzası var!..

Son yılların en büyük siyasi skandalı olarak görülen bu olay dün yazılı medyaya yansıdı.

Bakın gazetelerimiz konuya nasıl yaklaştı, neleri ön plana aldı:

En çok “satılan” KIBRIS gazetesi ile başlayalım…

Eroğlu’na desteği ile bilinen gazete konuyu adeta gizlemeye çalıştı!

Böylesine büyük bir skandalı manşetine koymaya değer görmeyen KIBRIS, manşetinde bir trafik kazasını yayınladı, Tokay-Emirkanı skandalını önde küçük puntolarla “BALYOZ GİBİ” başlığı ile verdi. Haberin detayı ise 3. sayfada yer aldı.

 

HAVADİS-YENİDÜZEN… Çirkef ve derin bağlantı…

GAZETENİZ YENİDÜZEN uzun süren bir haber toplantısının ardından “ÇİRKEFTE DÜELLO” manşeti ile okuyucusunun karşısına geçti.

YENİDÜZEN hem manşetinde detaylı bir şekilde skandalın detaylarını yayınladı, hem de 2 ve 3. sayfalarında konuyu irdeledi.

YENİDÜZEN yazarları da bu konuyu yorumladı.

HAVADİS ise olaya farklı bir açıdan yaklaştı.

Derviş Eroğlu ve Şener Levent bağlantısının ortaya çıktığına dikkat çeken HAVADİS “DERİN BAĞLANTI AÇIĞA ÇIKTI” manşeti ile yayınladı.

Gazetenin günlük yazarları da aynı konuyu yazdı, özellikle Hüseyin Ekmekçi’nin “Levent bu kez yanlış icazet aldı” cümlesi dikkat çekti.

 

Olayların içindeki AFRİKA, ve ilginç savunma!

BU KONUDA özellikle taraf olan ve olayın bizzat içinde yer alan AFRİKA ise çok şaşırtıcı bir yayın yaptı.

Günlerce İrsen Küçük’ün sahte imzasını yayınlayan ve Küçük’e baskı yapan gazete dünkü yayınında adeta olaylardan sıyrılmaya çalıştı.

AFRİKA’nın “ısrarlı yayınları sonucu polisin harekete geçtiğini” iddia eden gazete manşetinde “BU DA YERLİ BALYOZ” dedi, Türkiye’deki darbe planına atıfta bulundu.

Ancak gazetenin manşet haberinde özellikle sahte belge yayını ile ilgili tek bir cümle yer almazken konunun kendi başarıları olduğu savunması yapıldı.

Ancak işin ilginç tarafı bu sahte belge ile Eroğlu cephesi ve Afrika, İrsen Küçük’ü zor durumda bırakmayı amaçlıyordu.

Skandalın ortaya çıkmasıyla “Bunu biz ortaya çıkardık” savunması biraz komik durdu, sırıttı. Çünkü Eroğlu-Afrika işbirliği de böylelikle ilk kez bu kadar net bir şekilde ortaya çıkmıştı…

 

HABERDAR… Ve dava Eroğlu’na gider mi?

İRSEN Küçük’e destek veren yayınları ile bilinen HABERDAR ise “BALYOZCUK” manşeti ile konuyu okuyucusuna ulaştırdı.

Gazete yazarlarından Levent Özadam’ın yazısındaki şu bölüm dikkat çekiciydi:

“Doğal olarak şimdi gözler Cumhurbaşkanı Derviş Eroğlu’nun üzerinde olacaktır.
Derviş bey her ne kadar kurultayda taraf olmadığını ima etmeye çalışsa da aksine kurultayın dibine kadar batmış ve taraf olmuştur.
Sahte imza olayı Saray’a kadar uzar mı bilemeyiz ama eğer en ufak bir şüphe varsa da makam ve kişiler gözetilmeksizin bu dava gideceği yere kadar gitmeli ve sorumlulara bedel ödetilmelidir.”

 

HALKINSESİ sert çıktı…

KÜÇÜK ailesine olan akrabalığı ile bilinen HAKINSESİ Gazetesi de genel mizacına dışına çıkarak sert bir başlık kullandı.

Manşetinden “BU KADARI DA FAZLA” başlığı ile yayınlanan gazetenin yayını ile Eroğlu cephesi topa tutuldu, “ülkede eşi görülmemiş bir skandal ortaya çıktı” denildi.  

Bu arada STARKIBRIS “Suçu kabul ettiler” başlığı ile konuyu manşetine taşıdı, KIBRISLI ise “CIA GİBİ OYUN” manşeti ile yayınladı.

Eroğlu destekçisi VOLKAN olayı çok fazla büyütmedi, manşet yapmadı, ORTAM “Aynaya bakın” başlığını kullandı.

GÜNEŞ ise “İKİ MÜSTEŞAR TUTUKLANDI” manşetiyle Başbakan’ın açıklamasını yayınladı. DEMOKRAT BAKIŞ konuyu ön sayfasına koymadı, VATAN ise ön sayfasından  “İki tutuklama” başlığı ile konuyu detaylandırdı.

                                                                        ***

Kıbrıs Türk medyası işte bir skandalı da böyle sayfalarına taşıdı.

Kimisi Eroğlu bağlantıları nedeniyle olayı adeta gizlemeye çalıştı, ancak başarılı olamadı.

Lakin olay o kadar büyük bir skandaldı ki, onların manşetlerine girmese de yurttaşın manşetine oturdu…

Ve bu skandal bizlere gösterdi ki, ülkemiz çok kötü günlere yol aldı.

Medyamız da bu kirlilik içinde (birkaç iyi niyetli gazeteci dışında) olaylara kapıldı, gitti…

Eroğlu-Küçük kavgasında ne yazık ki medyamızın büyük bir bölümü de taraf oldu…

Çirkefe birlikte battı…  

  


 

 Mutlu Atasayan!.. Bu yazı size!

 

Eğitimde sorunlar bitmiyor.

Dün bir veli aradı.

Ses tonundan iyi olmadığı belli…

TMK’da çocuğu olduğunu söyledi.

Ve “düşünsenize kitap yok” dedi.

Nasıl olur dedim.

Anlattı.

TMK’da okutulması için ismi açıklanan “MATEMATİK 10” isimli kitabın piyasada olmadığını söyledi…

Hatta piyasada olmamasını bir kenara bırakın, gelmeyeceği de belirtilmiş ayrıca…

“Böyle eğitim olur mu” diye sordu, kızdı, hükümete, bakanlığa tepki gösterdi…

Bize de bunu yazmak düştü.

Buradan duyurulur; TMK’da okutulan “MATEMETİK 10” isimli kitap piyasada yok ey Eğitim Bakanı!.. İnşallah duyarsın bu sesi!..

 

 

 

 

 

 

 

Bu haber toplam 1527 defa okunmuştur
Önceki ve Sonraki Haberler