1. HABERLER

  2. HABERLER

  3. Organ nakli haberine çifte yayın
Organ nakli haberine çifte yayın

Organ nakli haberine çifte yayın

Türk Ajansı Kıbrıs’ın önceki gün Kıbrıs Türk Tabipleri Birliği’nin organ nakli konusunda Cumhurbaşkanı Derviş Eroğlu’na yaptığı ziyareti konu alan haberine, Saray’dan müdahale geldiği bildirildi.

A+A-

Türk Ajansı Kıbrıs’ın (TAK) önceki gün Kıbrıs Türk Tabipleri Birliği’nin organ nakli konusunda Cumhurbaşkanı Derviş Eroğlu’na yaptığı ziyareti konu alan haberine, Saray’dan müdahale geldiği bildirildi.

Ziyaretle ilgili iki ayrı haber yayımlayan devletin resmi haber ajansı, akşam saatlerinde yapılan müdahale nedeniyle ikinci haberini yeniden düzenleyerek yayımladı ve abonelerinden bu haberi kullanmalarını istedi.

Değiştirilen haberde, Cumhurbaşkanı’nın Meclis’e iade ettiği Organ Nakli Yasası’nın hala geçmemesi konusunda Cumhurbaşkanı Eroğlu’na yönelik eleştirilere verdiği yanıt daha geniş yer alıyor.

Haberde, Eroğlu’nun genç milletvekiline dönük şu ifadesi dikkat çekiyor:

“Meclis Başkanı, komisyonu geçip genel kurulda görüştürüp bana yollayabilir. Bu kadar imkan ve kolaylıklar varken, bunun gazetelere dökülmesi ve bazı genç milletvekillerinin beni suçlayacak şekilde yazılar yazması, bana göre onun ayıbıdır.”

Habere birkaç ara başlık eklendiği ve bazı bölümlere müdahale edilerek Eroğlu’nun sözlerinin kelimesi kelimesine verildiği de görülüyor.
Bu gelişme yaşanırken bir yandan da YDÜ’nün, Cumhurbaşkanı Eroğlu’nun Interpol raporuna göre KKTC’de organ mafyası bulunmadığına dair sözlerini içeren bir haberin de YDÜ Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü tarafından tüm basına servis edilmesi dikkat çekti.

Yakın Doğu Üniversitesi Hastanesi ‘nde yasa dışı organ nakli yapılacağı şüphesiyle Sağlık Bakanlığı’nın bir süre önce başlattığı girişimler nedeniyle yaşanan gerginlik sürerken, Saray’ın yaklaşan Cumhurbaşkanlığı seçimleri nedeniyle olayda YDÜ tarafında yer alması dikkat çekiyor.
Devlet ve hükümet yetkililerinin konuşmalarını ve açıklamalarını gereğinden uzun yayımlamasıyla bilinen TAK’a yapılan müdahale ve YDÜ’nün haber servis etmesi, Tabipler Birliği’nin de tepkisine yol açtı.

Birlik Türk Ajansı Kıbrıs’ın (TAK) önceki gün Kıbrıs Türk Tabipleri Birliği’nin organ nakli konusunda Cumhurbaşkanı Derviş Eroğlu’na yaptığı ziyareti konu alan haberine, Saray’dan müdahale geldiği bildirildi.

Ziyaretle ilgili iki ayrı haber yayımlayan devletin resmi haber ajansı, akşam saatlerinde yapılan müdahale nedeniyle ikinci haberini yeniden düzenleyerek yayımladı ve abonelerinden bu haberi kullanmalarını istedi.

Değiştirilen haberde, Cumhurbaşkanı’nın Meclis’e iade ettiği Organ Nakli Yasası’nın hala geçmemesi konusunda Cumhurbaşkanı Eroğlu’na yönelik eleştirilere verdiği yanıt daha geniş yer alıyor.

Haberde, Eroğlu’nun genç milletvekiline dönük şu ifadesi dikkat çekiyor:

“Meclis Başkanı, komisyonu geçip genel kurulda görüştürüp bana yollayabilir. Bu kadar imkan ve kolaylıklar varken, bunun gazetelere dökülmesi ve bazı genç milletvekillerinin beni suçlayacak şekilde yazılar yazması, bana göre onun ayıbıdır.”

Habere birkaç ara başlık eklendiği ve bazı bölümlere müdahale edilerek Eroğlu’nun sözlerinin kelimesi kelimesine verildiği de görülüyor.
Bu gelişme yaşanırken bir yandan da YDÜ’nün, Cumhurbaşkanı Eroğlu’nun Interpol raporuna göre KKTC’de organ mafyası bulunmadığına dair sözlerini içeren bir haberin de YDÜ Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü tarafından tüm basına servis edilmesi dikkat çekti.

Yakın Doğu Üniversitesi Hastanesi ‘nde yasa dışı organ nakli yapılacağı şüphesiyle Sağlık Bakanlığı’nın bir süre önce başlattığı girişimler nedeniyle yaşanan gerginlik sürerken, Saray’ın yaklaşan Cumhurbaşkanlığı seçimleri nedeniyle olayda YDÜ tarafında yer alması dikkat çekiyor.
Devlet ve hükümet yetkililerinin konuşmalarını ve açıklamalarını gereğinden uzun yayımlamasıyla bilinen TAK’a yapılan müdahale ve YDÜ’nün haber servis etmesi, Tabipler Birliği’nin de tepkisine yol açtı.

Birlik Başkanı Filiz Besim “KKTC Cumhurbaşkanlığı’nın ev sahibi olduğu ve Kıbrıs Türk Tabipleri Birliği tarafından yapılan bir ziyaretin ardından, basın bildirisinin, Yakın Doğu Üniversitesi’nce yapılması, hem protokol, hem de iletişim etiği ve prosedürü açısından şaşkınlık vericidir” diye açıklama yaptı.

Öte yandan Cumhurbaşkanlığı’nın TAK’a yaptığı müdahale basın camiasında da rahatsızlık yarattı. Ajansın, Kıbrıs Türk Tabipleri Birliği’nin ziyaretiyle ilgili yayımladığı iki haberi değerlendiren bazı gazeteciler, Cumhurbaşkanlığı’ndan gelen talimat üzerine yeniden düzenlenerek yayımlanan haber arasında çok önemli bir fark bulunmadığını; ajansın kendi haberlerinde, habercilik açısından hiçbir eksik de görülmediği yorumu yaptı.

Cumhurbaşkanlığı yetkililerinin bu müdahaleye, özellikle yaklaşan Cumhurbaşkanlığı seçimleri yüzünden tamamen siyasi kaygılarla gerek duyduğu düşünülüyor.şkanı Filiz Besim “KKTC Cumhurbaşkanlığı’nın ev sahibi olduğu ve Kıbrıs Türk Tabipleri Birliği tarafından yapılan bir ziyaretin ardından, basın bildirisinin, Yakın Doğu Üniversitesi’nce yapılması, hem protokol, hem de iletişim etiği ve prosedürü açısından şaşkınlık vericidir” diye açıklama yaptı.

Öte yandan Cumhurbaşkanlığı’nın TAK’a yaptığı müdahale basın camiasında da rahatsızlık yarattı. Ajansın, Kıbrıs Türk Tabipleri Birliği’nin ziyaretiyle ilgili yayımladığı iki haberi değerlendiren bazı gazeteciler, Cumhurbaşkanlığı’ndan gelen talimat üzerine yeniden düzenlenerek yayımlanan haber arasında çok önemli bir fark bulunmadığını; ajansın kendi haberlerinde, habercilik açısından hiçbir eksik de görülmediği yorumu yaptı.

Cumhurbaşkanlığı yetkililerinin bu müdahaleye, özellikle yaklaşan Cumhurbaşkanlığı seçimleri yüzünden tamamen siyasi kaygılarla gerek duyduğu düşünülüyor.
 

Bu haber toplam 1102 defa okunmuştur
Önceki ve Sonraki Haberler