1. HABERLER

2. DÜNYA

3. İtalyan feribotunda yangın: 'Yanıyoruz ve batıyoruz'
İtalyan feribotunda yangın: Yanıyoruz ve batıyoruz

İtalyan feribotunda yangın: 'Yanıyoruz ve batıyoruz'

Yunanistan'dan İtalya'ya sefer yapan bir arabalı feribotta dün sabaha karşı yangın çıktı. Norman Atlantic isimli feribot, aralarında Almanya, İtalya, Avusturya ve Türkiye vatandaşlarının da bulunduğu 478 yolcu ve mürettebat taşıyordu.

Olumsuz hava koşulları nedeniyle kurtarma çalışmaları güçlükle ilerliyor. TC Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Lütfi Elvan, Arnavutluk açıklarında meydana gelen yangınla ilgili "Pire Başkonsolosluğumuzdan aldığımız bilgiye göre 54 Türk yolcusu olduğu ifade ediliyor. Bununla ilgili gerekli takip işlemlerini yürütüyoruz. İtalyan makamlarından aldığımız bilgiye göre 103 kişi kurtarılmış durumda." dedi.

İtalya bandıralı Norman Atlantic feribotu, dün sabaha karşı Yunanistan'ın Patras limanından İtalya'nın Ancona kentine doğru yola çıktı. İtalya saatiyle 04.30 civarında, Korfu adasının 44 deniz mili açıklarında feribotta yangın çıkması üzerinde kaptan tahliye emri verdi. İtalyan medyasına yansıyan haberlerde yangının, 200 kadar aracın bulunduğu garaj kısmında çıktığı belirtiliyor. Rüzgarlı hava ve dalgalı deniz yüzünden yangın söndürme ve tahliye çabalarının zorlaştığı kaydediliyor. Feribotun kurtarma filikalarının yetersiz kaldığı da iddia ediliyor. Civardaki gemilerin yanı sıra bir C-130 arama-kurtarma uçağı ve helikopterler de kurtarma çalışmalarına katılıyor. 150 kadar yolcunun kurtarıldığı belirtilirken yüzlerce kişininse deniz ortasında yanan gemide mahsur kaldığı belirtiliyor.

'Yanıyoruz ve batıyoruz'

Yunan televizyon kanallarının bağlantı yaptığı yolcular feribotta dramatik anların yaşandığını anlattı. Bir yolcu, "Yanıyoruz ve batıyoruz, ve kimse bizi kurtaramıyor. Bize yardım edin, yalnız bırakmayın" diye yardım istedi. Bir başka yolcu da yaşadıklarını "Filikaları indirmeye çalıştılar ama hepimiz binemedik. Koordinasyon yok. Ortalık karanlık ve geminin alt kısmı yanıyor… Kutulardan can yeleklerini çıkardık, kendimizi kurtarmaya çalışıyoruz" diye anlattı. Yunan Gemicilik Bakanı Miltiadis Varvitsiotis, şiddetli rüzgar ve gemideki yangın nedeniyle kurtarma operasyonunun güçleştiğini doğrulayarak, "Bu, bugüne kadar yaptığımız en karmaşık kurtarma operasyonlarından biri" dedi. Yunan Bakan, "Gemideki herkesi kurtarmak için elimizden gelen her şeyi yapıyoruz. Kimse bu güç durumda yardımsız bırakılmayacaktır" diye ekledi. Varvitsiotis, gemideki yolcu ve mürettebat sayısının ilk açıklamalarda duyurulduğu gibi 466 değil 478 olduğunu da açıkladı. Bakan, bunların 268'inin Yunan olduğunu söylerken, Almanya, İtalyai Avusturya ve Türkiye gibi başka milletlerden yolcu ve mürettebatın da bulunduğunu belirtti. Bazı yolcuların araçlı feribotla taşımacılık yapan kamyon şoförleri olabileceği de bildiriliyor.