1. HABERLER

2. DERGİLER

3. Adım adım Kıbrıs... AKINCILAR (LURiCİNA) GEZİSİ…
Adım adım Kıbrıs... AKINCILAR (LURiCİNA) GEZİSİ…

Ali Yüksek

‘Orda bir köy var uzakta, o köy bizim köyümüzdür’ diyerek bu kez, bu güne kadar hiç uğrayamadığımız, adeta unutulmuş köylerden biri olan Akıncılar, yani eski adıyla Luricina köyüne gitmek üzere hazırlıklara başladık.. Her Pazar homurdanmaya başlayan demiratlarımızın rutin bakımlarını yapıp, depoları ve lastik havalarını doldurup 9 Kasım 2014 Pazar günü yola koyulduk.
   Yine her zaman olduğu gibi haftalık dergimiz “Adres” ve diğer ihtiyaçlarımız için Erülkü markette sabah sohbeti ile toplanmaya başladık. Yola çıkmadan önce köyün belediye başkanı Hasan Barbaros ve Akıncılar-Luricina Restaurant işletmecisi Veli Karaböcek ile yaptığımız ön görüşme oldukça memnunlukla karşılandı.

KAHVE MOLASI

Bölgeyi iyi bilen arkadaşların rehberliğinde ilk olarak İnönü köyünün meydanında bulunan ve adını daha sonra Tosun’un yeri olarak öğrendiğimiz bir kahvehanede ikinci molayı vererek kısa bir duraklama yaptık. Sırasıyla Türkmenköy, Akdoğan, Yiğitler, Erdemli, Kırıkkale, Dilekkaya ve Kırklar’dan geçerek Akıncılar’a doğru yol aldık.
   Bu arada daha önce çok fazla kullanmadığımız dar ve tenha yollardan geçerken karşımıza çıkan “Ansızın Petrol” istasyonu benzin ikmali yapmak isteyen arkadaşlarımız için ilginç adıyla birlikte güzel bir sürpriz oldu...

AKINCILAR DOSTLUĞU

Akıncılar köyüne gelen misafirlerin coşkulu bir biçimde karşılanıyor olması, özellikle demiratlarımızın büyük bir hayranlıkla ilgi görmesi bu tip ziyaretlerin memnuniyetinin bir göstergesi olsa gerek. Uzun yıllar çok fazla değişimin yaşanmadığını gözlemlediğimiz köyün en işlek yerinde bulunan Akıncılar-Luricina Restaurant’ta, bir yandan, özel olarak sipariş ettiğimiz fırın kebaplarını bölgeye özgü mezelerle birlikte atıştırırken diğer yandan şarkılarla birlikte güne neşe katmaya çalıştık. Yemeğin sonuna doğru Belediye Başkanı Hasan Barbaros’un çıkıp gelmesi ile birlikte lokanta önünde birkaç fotoğraf çekmeyi de ihmal etmedik. Özellikle Restaurant işletmecisi Veli Karaböcek ile birkaç köy sakininin misafirperverliği, köyü tekrar ziyaret etmemiz için iyi bir vesile sayılabilir…

AKŞAM SOHBETİ İÇİN DEREBOYU

Günlerin kısa olması dolayısıyla çok fazla kalamadığımız Akıncılar köyünden rotayı Lefkoşa’ya doğru çevirip yola koyulduk. Akşam sohbeti için arkadaşların önerisi ile Dereboyu’nda süt tatlıları yapan yeni açmış bir mekanda, çay kahve sohbeti ile kazandibi’nin tadına bakmayı ihmal etmedik. Pastırma yazının yaşandığı bu günlerde neşeli ve eğlenceli geçen bir geziyi daha geride bırakmanın mutluluğunu bir kez daha yaşamış olduk. Farklı gezi ve etkinliklerde buluşmak dileğiyle,
Kaskınız takılı, farınız ve yolunuz hep açık olsun…